Alhamdulillah..bersua juga kita kembali setelah sekian lama blog ini tidur, hihi..bila ada push factor yang kuat, barulah kita boleh bertindak...samalah dalam mengemaskini blog ni...kali ni saya memang ada 1 push factor yang kuat iaitu atas permintaan pelanggan-pelanggan yang inginkan kepastian tentang ALFALFA SHAKLEE..
 
Berdasarkan kenyataan yang dipetik daripada blog Dr Zubaidi,  ramai yang kongsi blog berkenaan kepada saya (lebih daripada seorang tu kira ramai kan?) .. sehinggalah seorang pelanggan yang bertanya betul ke tak fakta dari blog tersebut... sudah pasti saya bukanlah orang yang layak untuk komen apa yang beliau tulis.. sudah pasti beliau lebih tahu apa yang ditulis...dan beliau juga sangat berhemah dan tidak pun menyalahkan mana-mana jenama pengeluar produk alfalfa...


Sebenarnya, tidak timbul apa-apa isu pun tentang ALFALFA SHAKLEE dalam kenyataan beliau itu...
perlu diketahui bahawa sumber ALFALFA SHAKLEE adalah daripada DAUN pokok herba Alfalfa yang telah matang, bukan dari akar, bukan dari sprout(taugehnya). Mengenai penyediaannya, ia dihasilkan daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia.
Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting, dilupuskan.
 
 
 
Quote di atas tu saya extract sendiri dari web http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-19-alfalfa.aspx?activeIngredientId=19&activeIngredientName=alfalfa&source=1&tabno=3. 
Web yang menjadi rujukan Dr Zubaidi tu.. so...no issue here sebab sumber alfalfa shaklee bukan dari seeds.
Tentang SLE tu memang sangat betul..jika anda belum diagnosed tapi dah amik alfalfa dan selepas mengambil alfalfa timbul symptom seperti SLE sila buat further medical check up! Mana tau anda memang pengidap SLE tapi belum dikesan??
Perlu diketahui bahawa alfalfa BUKAN penyebab SLE tapi alfalfa boleh trigger@ cetus SLE. Selain tu ada beberapa lagi triggering factor SLE ni...

>pendedahan pada cahaya matahari, antibiotik, asap rokok, stress dan pencemaran
 >Ultraviolet rays from the sun
>Ultraviolet rays from fluorescent light bulbs
>Sulfa drugs, which make a person more sensitive to the sun, such as: Bactrim® and Septra® (trimethoprim-sulfamethoxazole); sulfisoxazole (Gantrisin®); tolbutamide (Orinase®); sulfasalazine (Azulfidine®); 
>diuretics
>Sun-sensitizing tetracycline drugs such as minocycline (Minocin®)
Penicillin or other antibiotic drugs such as: amoxicillin (Amoxil®); ampicillin (Ampicillin Sodium ADD-Vantage®); cloxacillin (Cloxapen®)
>Infection
>Cold or a viral illness
>Exhaustion
>Injury
>Emotional stress, such as divorce, illness, death in the family, or other life complications
>Anything else that causes stress to the body such as surgery, physical harm, pregnancy, or giving birth
 
 Untuk pengetahuan semua, setiap tab alfalfa shaklee mengandungi 300mg alfalfa dan dos yang disarankan melalui satu  jurnal ini
 sukatan daily alfalfa adalah sebanyak 60g daily. Dan dos alfalfa shaklee yang disarankan di botol adalah sebanyak 10 tab =30g sahaja. Dan untuk pengetahuan, kajian klinikal apa-apa herba memang tak sesuai dijalankan ke atas wanita mengandung & menyusu. 

Setiap orang perlu tahu mengapa anda mengambil suplimen. Jika anda mengambil sebagai suplimen tambahan untuk menambah susu badan, anda memang ada option lain selain alfalfa..pilihlah mana-mana yang anda selesa dan selamat. kalau nak ambil halba, ambil lah..kalau nk ambil bawang putih ambil lah..nak makan kunyit makanlah...nak ambil kacip fatimah pun boleh..tapi anda semua harus tahu bahawa semua herba pun ada KESAN JANGKA PANJANG JIKA DIAMBIL BERLEBIHAN... saya ulang...JIKA DIAMBIL BERLEBIHAN.. termasuk ALFALFA.. sebab tu anda harus mengambil dalam amaun yang betul dan memilih distributor yang boleh bantu anda menyampaikan input yang tepat.

Berkenaan dengan kerisauan tentang estrogen, memang hakikatnya, semakin meningkat usia seseorang wanita, hormon estrogen akan semakin berkurangan. Ditambah lagi dengan beberapa faktor lain yang boleh menyebabkan paras estrogen berkurangan...antara faktor yang saya ambil daripada http://www.md-health.com/Low-Estrogen.html

Siapa yang dah mengandung dan melahirkan pasti akan merasai simptom-simptom kekurangan estrogen seperti 'kekeringan' di vagina yang boleh mengganggu hubungan kelamin anda dan suami... saya bagi satu contoh ni je.. tapi ada banyak lagi simptom kekurangan estrogen yang 'BEST-BEST BLAKA'... Maka, sebab itulah wujudnya suplimen UNTUK MEMBANTU GOLONGAN-GOLONGAN yang bermasalah... kalau anda rasa anda sihat walafiat, makan makanan dari sumber yang bebas bahan kimia, tak pernah penat buat kerja di pejabat & di rumah, anda TAK PERLU pun mengambil suplimen..apatah lagi herba yang HOT macam ALFALFA SHAKLEE ni...malah, saya pasti, tiada seorang pun SID yang memaksa anda membeli suplimen shaklee..tapi, jika anda mempunyai tanda-tanda seperti di bawah, maka, anda ada tanda-tanda kekurangan estrogen...tidak kira anda berumur 30@40 tahun...




Maka,  pengambilan nutrisi tambahan dalam bentuk herba boleh membantu anda mengatasi masalah tersebut..Melalui artikel yang ditulis juga seorang doktor, http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/05/04/the-estrogen-dilemma.aspx , beliau menyatakan yang alfalfa adalah sejenis phytoestrogen yang boleh membantu menyeimbangkan kadar estrogen dalam tubuh...Phytoestrogen ni bukan ada dalam alfalfa sahaja, banyak lagi tumbuhan lain yang mengandungi phytoestrogen seperti kekacang dan bijirin dan herba lain seperti kacip fatimah,hihi...lebih daripada 300 tumbuhan yg mengandungi phytoestrogen.. seperti yang kita sedia maklum, hormon mesti berada dalam keadaan yang tidak terlalu banyak dan tidak terlalu sedikit untuk berfungsi... peratus phytoestrogen untuk 'menggantikan' tempat estrogen adalah sangat-sangat sedikit...lainlah kalau anda menyuntik estrogen terapi untuk meningkat hormon, maka keadaan itu boleh menjadi penyumbang besar kepada peluang mendapat breast cancer and so on...dan..kajian perkaitan antara makanan mengandungi phytoestrogen dan penghidap breast cancer adalah masih diragui dan memerlukan kajian lanjut



Maka, anda tidak perlu terlalu risau tentang pengambilan alfalfa yang boleh meningkatkan kadar estrogen anda sehingga boleh mencetus sel-sel kanser anda.. saya petik sedikit dari webMD(rujukan Dr Zubaidi tadi)
Cetusan sel kanser akan lebih cepat meningkat dengan adanya bahan tercemar seperti BAHAN KIMIA, GULA yang tinggi dalam darah, darah YANG BERASID..Sedangkan pengambilan ALFALFA SHAKLEE yang bebsa bahan kimia ini mampu MENGALKALIKAN DARAH dan MENURUNKAN kadar gula dalam darah... GULA adalah 'makanan' kesukaan sel kanser dan bukan ALFALFA...dan tindakan alfalfa yang dikatakan menyerupai estrogen tu adalah dengan kesan yang sangat-sangat minima.

Rasanya sudah panjang berjela saya membongkar kebaikan ALFALFA SHAKLEE dan isu berkenaan alfalfa shaklee ini.. Diharapkan anda tidak berada dalam keadaan was-was kerana hanya mereka yang YAKIN sahaja akan memperoleh kebaikan suplimen...

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa:
Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.
Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.
Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.
Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.
Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.
Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlukan untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa:
Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.
Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.
Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.
Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.
Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.
Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.
Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa:
Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu
Akar alfalfa yang panjang lebih 20kaki mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.
Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.
Pastikan anda minum lebih dari 3L air untuk penyerapan kebaikan alfalfa yang sempurna dalam tubuh.

AWAS!!!!

Tidak semua alfalfa adalah sama,alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.







Dapatkan alfalfa terbaik hanya dari Shaklee.
Hubungi saya untuk mendapatkan HARGA ISTIMEWA!

Puan Norayuney Ahmad
SMS/WASSAP 0192680649







 

Post a Comment

 
Top