Bisul??

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Tengahari tadi saya dihubungi oleh bekas murid saya yang bertanyakan tentang masalah BISUL..

Apa nak buat ni sakit sangat!

Sy bukan doktor..maka saya tak layak nak bagi preskripsi ubat..

Sy cuma nasihatkan beliau,
» tuam dengan kain yg direndam air panas...utk bantu lembutkan bisul tersebut..sebab katanya takde 'mata' untuk dipecahkan...boleh tuam selama 10 minit..selang 2-3 jam..tuam panas ni pun bantu kurangkan sakit juga..

» saya nasihatkan agar jangan pecahkan bisul tu..takut-takut merebak

» disebabkan dia kata hari ni cuti, maka tak mahu ke klinik kerajaan, maka, saya cadangkan beliau ke farmasi untuk dapatkan ubat tahan sakit & krim antibiotik..tu pun jika dah tak tahan sangat..

» oleh sebab dia tak bertanyakan tentang suplimen, maka, saya tak la cadangkan sebarang suplimen.. Tapi..bagi yang nak, antara suplimen shaklee yang paling saya cadangkan adalah NUTRIFERON & GARLIC SHAKLEE..

Apa khasiat kedua- duanya?

1) NUTRIFERON - Bantu tingkatkan sistem imun tubuh dengan 'mengejutkan' askar-askar antibodi yang bertugas untuk melawan patogen ( mikroorganisma jahat!)

2) Garlic - bawang putih memang adalah herba semulajadi yang membantu menentang bakteria & melemahkan virus..

Perlu diketahui bahawa bisul berasal dari sekumpulan tisu mati di kawasan yg dijangkiti kuman..maka, antara cara untuk mengeluarkan tisu mati itu adalah dalam bentuk bisul..

Oleh itu..bersyukurlah..bisul bermaksud sistem imun kita sedang bekerja..dan allah izinkan sistem imun kita mengeluarkan bahan kotor itu..

Alhamdulillah..
Maka...
Betullah..sakit adalah penghapus dosa..sekiranya kita bersyukur..

Hubungi
Ayuney
0192680649

Post a Comment

 
Top