Bismillahirrahmanirrahim..

Hari ni rasa nak share apa beza suplimen Vit E shaklee ni ye? Yelah..ramai sangat yang puji kebaikannya..nak gak tahu apa beza dia berbanding vit E jenama lain kan?
Salah satunya adalah VitaminE Shaklee  ada mempunyai selenium & grape seeds extract..lagi cun!!! 
 
Apa perbezaan Vit E Shaklee ye?

1. Cuba tengok kt belakang botol vitamin E tu..ada tulis 'd alpha tocopherol' yang mana tanda 'd' bermaksud ianya semulajadi. Jika terdapat vitamin yang tertulis tanda 'dl', maksudnya vitamin itu adalah sintetik / buatan.

Kenapa kita perlu Vitamin E semulajadi??? Kerana, kadar penyerapan adalah lebih baik sekurang-kurangnya 2 kali ganda berbanding vitamin E buatan / sintetik.


2. Vitamin E Complex mengandungi vitamin E (d alpha tocopherol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapkan lagi fungsi vitamin E.


3. Setiap kapsul gel lembut memberikan:-
  • 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
  • membantu dalam memelihara kesihatan yang baik

4. Vitamin E terbaru dari SHAKLEE telah diperbaharui dengan tambahan grape seeds extract yang mana 20 kali lebih berkuasa dari Vitamin E dan 50 kali berkuasa dari vitamin C.
 
 
 

Manfaat Utama jika mengamalkan Vitamin E

Dah tahu tentang kelebihan dan perbezaan Vitamin E, apa kata kita kongsi pula manfaat utama jika kita mengamalkan Vitamin E dalam diet kita:-

  • Melindungi jantung - Pengambilan harian 800IU vitamin e untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL (kolesterol baik), mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet melekat ke dinding artery, menghalang haemolitik anaemia, penyakit jantung dan lain lain lagi. 
  • Mempertingkatkan kemampuan reproduktif - kajian pada tahun 1924, mendapati Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600-800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti Penuaan - 1 capsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus,parut, akne dan buntik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit, dan ton muka, dada dan otot peha.
  • Memperbaiki parut, bengkak dan ulser. Boleh di kenakan terus pada luka untuk menghilangkan parut
  • Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula

Berminat?
hubungi
ayuney ahmad
0192680649
 

Post a Comment

 
Top