Bismillahirrahmanirrahim..

Hari  ni oyun nak share sikit tentang khasiat Omega Guard Shaklee a.k.a minyak ikan Shaklee… 2-3 hari ni, suplimen tu la paling top sekali laku kat kedai maya oyun ni..ntah kenapa ye…masing-masing pakat amek..hihi..dan oyun pun nak share pengalaman oyun amek omega ni bersama-sama family oyun..apa manfaat yang kami dah dapat daripada suplimen ni..

Sebelum tu, meh oyun nak cerita dulu apa BEZA minyak ikan Shaklee dengan minyak ikan lain yang ada kat farmasi tu..

   1) Sumber minyak ikan Shaklee adalah berasal dari gabungan ikan sardine, mackerel, ikan herring dan anchovies dari Jepun tau..bukannya daripada hati minyak ikan macam kebanyakan produk..so..ketumpatan omega-3 dalam ikan adalah 3x lebih tumpat berbanding hati minyak ikan..

   2) Merupakan minyak ikan paling tulen semulajadi yang bekalkan khasiat EPA, DHA, ALA dan banyak lagi..dalam satu sajian je, omega guard boleh membekalkan 905 mg asid lemak EPA & DHA
 
   3) Dan…perbezaan paling penting adalah..kaedah penyediaannya menggunakan proses penyulingan 3 peringkat yang jarang-jarang pengeluar lain boleh hasilkan sebab proses tu mahal tau! Dan yang lebih penting, proses penyulingan 3x tu penting untuk menyingkirkan bahan-bahan pencemaran yang mungkin ada dalam lautan seperi PCB, merkuri, plumbum dan arsenic..kalau tersalah pilih produk omega, terambil yang beracun, lagi teruk efeknya kat badan kita kan..padahalnya kita ni amek suplimen untuk sihat, tapi kang jadi lain plak..
Haaaa…sebab tu kalau pilih suplimen, bukan sebab nak MURAH je..tapi kena pentingkan KUALITI..






Ok..MANFAAT UTAMA Omega-3 untuk IBU HAMIL & MENYUSU yang ada dalam OMEGA GUARD SHAKLEE ni adalah:

   1) Membantu tumbesaran dan perkembangan OTAK JANIN dan PERKEMBANGAN MEMORI… …so, mak-mak boleh ambil dari dalam kandungan sehinggalah menyusui..sebab kandungan DHA pun tinggi dalam susu ibu tau..
Nanti anak tu kalau kita bagi rangsangan je, dia mudah nak bertindakbalas,…..dia respons cepat bila kita bercakap-cakap dengan dia..
Ouh ye..omega-3 ni TAK BOLEH DIBINA oleh badan kita ye…so memang kena ambil daripada diet seharian..masalahnya..kita ni, makan pun tak menentu..tak cukup seimbang..mana nak cukup nutrisi..so..mak-mak ada choice untuk topup dengan suplimen..
Nak tak anak pandai dengan susu badan kita??
Haaa…berbanggalah mak-mak sebab boleh alirkan khasiat DHA yang banyak melalui plasenta dan susu ibu..amek banyak-banyak khasiat omega 3 ni dari kehamilan tau!
Mak-mak mesti pernah tengok iklan susu fm yang menunjukkan bahawa saraf dalam otak anak berkelip-kelip bila ada rangsangan tu kan..iklan anmum kot kalau tak salah..haaa…dengan adanya Omega 3 yang banyak dalam darah si anak ni, kelip-kelip rangsangan saraf tu akan lebih laju dan bersinar-sinar..gitulah perumpaannya..sebab Omega 3 ni la nutrisi yang diperlukan untuk saraf ni terus berfungsi dengan efisien..


   2) DHA dalam omega tu jugak penting untuk SARAF SENSORI dan PERKEMBANGAN MATA si anak…dia nampak kalau kita main kerincing depan mata dia..anak akan cekap mengenal rangsangan yang kita beri..cekap cam ibu dia..hihi…mata si anak bercahaya-cahaya bila kita agah dia…bagi rangsangan cahaya atau warna-warna daripada blok..



   3)  Untuk mak-mak yang ada ALERGIK KULIT, dan sangat khuatir alergik tu turun kat bayi dalam kandungan, boleh lah sediakan bekalan Omega3 yang banyak dalam badan kita..
Sebab apa?
Omega 3 mampu meningkatkan system imun dan meyihatkan paru-paru..haaa..ni khas untuk mereka yang asthma gak la…bila system imun kita kuat, maka, penyakit alahan kulit tu boleh diperbaiki ..

   4) Untuk mak-mak yang melahirkan anak Autisme , Dyslexia dan Hyperaktif, EPA & DHA ni dapat perkembangan otak mereka dan membantu meredakan tekanan yang anak-anak dan ibu hadapi…kena faham bahawa Mereka alami kekeliruan dan kurang fokus dalam melakukan sesuatu atau mungkin ada yang terlebih focus sehingga tidak menghiraukan sekeliling..maka..jika ibu-ibu dapat mengesan dari awal(semenjak menyusukan lagi) maka, khasiat omega dalam susu ibu boleh mengalir kepada mereka..dan mereka boleh meneruskan mengamalkan omega, jika mereka sendiri sudah pandai menelannya..

   5)  Ada tak mak-mak yang akan menghidap DARAH TINGGI semasa kehamilan? Omega penting untuk melicinkan salur darah dengan cara menyingkirkan kolesterol LDL yang terenap dalam salur darah…sekaligus akan melancarkan peredaran darah dan boleh menstabilkan tekanan darah si ibu…

Bahaya ke darah tinggi semasa hamil ni?
Ohohohoooo..memang bahaya! Lagi-lagi kalau menjelang kelahiran…takut-takut heavy bleeding memancut-mancut darah sewaktu bersalin tanpa henti disebabkan leh kerana tekanan yang tinggi sehingga boleh menyebabkan tumpah darah…

So..better selamtkan dari awal kehamilan…
 
   6) Oyun sure semua ibu-ibu hamil dan menyusukan akan rasa SAKIT BELAKANG & SAKIT BADAN kan? Time nk tido pun payah..nak bangkit dari tido pun sakit badan..duduk lama sakit badan..baring lama pun sakit badan…
So untuk yang belum tahu lagi, Omega 3 ni bantu KURANGKAN RADANG dan memelihara SISTEM SENDI kita…yang ni memang based on pengalaman oyun sendiri…memang Alhamdulillah , Allah izinkan penyembuhan tu…Lagila kalau lepas bersalin ceser tu kan selalu sakit badan bila menyusu…semua serba tak kena…hihihi…



   7) Ada ibu yang alami kesan PERUBAHAN HORMON yang sangat dasyat sewaktu hamil seperti kulit berjeragat, jerawat naik, hilang seri wajah, emosional tak tentu pasal…betul tak? Maka..memang sangat wajar utk mak yong ni ambil omega-3 dalam omega guard ni untuk stabilkan si ibu yang alami perubahan mendadak ni…omega bantu atasi radang kulit tu supaya wajah jadi kemerah-merahan dan nampak segar..

   8) Waktu berpantang, ibu-ibu memang tak dibagi makan makanan sejuk-sejuk kan…tau tak  yang minyak ikan ni boleh membantu MEMANASKAN BADAN ibu-ibu yang dalam berpantang? Kalau rasa-rasa macam nak bentan tu, cepat-cepat amek omega..telan 3 biji..lepas tu bawak tido sat…in sha allah lepas tu lega..tak lah kata merawat, tapi at least dapat melegakan si ibu tadi…

  9) Waktu berpantang jugak, disebabkan selalu tak cukup tidur, kadang-kadang mak-mak cepat sangat SAKIT KEPALA…sebab darah tak lancer…nak jalan sangat tak boleh..baring selalu pun sakit gak kepala..anak menyusu malam sejam sekali..sekali meyusu dekat setengah jam..memang mak-mak tak cukup tidur…siang plak orang tua-tua tak bagi tidur..pantang tu..nanti darah jem… so…omega-3 ni boleh bantu LANCARKAN ALIRAN DARAH…kang angina masuk ke kepala jadi meroyan plak kan…

  10) Ibu-ibu yang dalam pantang selalu risau dengan figure badan mereka gak kan...lagi-lagi bila bf, memang cepat lapar dan makan banyak! (i ler tu dulu..haha)..berita baiknya..sesambil bagi khasiat DHA kat anak menyusu, sesambil la omega tu boleh bantu PECAHKAN LEMAK berlebihan..so, bila molekul lemak tu dah kecik, senang nak metabolize & kick keluar dari badan..hihi...bila lelemak keluar ikut najis, proses nak buang air besar tu pun jadi lancar dan TAK SEMBELIT!



  11)  Last sekali..kenapa mak-mak kena amek omega3 tambahan ni sebab ia MERANGSANG PEMULIHAN LUKA BERSALIN kita..apabila darah lancar, fungsi hati normal, maka luka akan mudah sembuh..lagi-lagi luka bersalin pembedahan yang panjang tu…so, ibu pun akan cepat sihat…




Berminat?

Hubungi,
Puan Norayuney Ahmad
0192680649
Fb Oyun Ayuney

Post a Comment

 
Top