Dari dulu lagi saya janji nak ceritakan pasal ESP yang sangat HOOOTTT ni...bukan shj hot dr segi kehebatannya, malah dari segi kontroversinya jugak..hihi..
Bila saya dapat soalan dari pelajar saya tentang soya ni, saya dapat merasakan yang semua dah semakin aware dengan kualiti produk kesihatan..bagus-bagus!!..anda memang layak dapat yang TERBAIK dan HANYA SHAKLEE yang TERBAIK!!
 
Apa yang best sangat dengan ESP sampai say terus jatuh cinta dengan SHAKLEE ni ye??
Istimewanya ESP Shaklee. Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik.Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan
      rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.  ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones...apa pentingnya ISOFLAVONES ni??? Ia penting untuk bantu KURANGKAN RISIKO KANSER DAN MENGURANGKAN ‘HOT FLASH’ DI KALANGAN WANITA MENOPAUS..
 
Lagi satu bab paling penting dan paling kontroversi adalah  soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti... Pembekal soya kat US nun banyak yang kena reject sbb kualiti soya yang dipersembahkan tidak menepati piawai shaklee..LECEH??memang pun..sbb kualiti KESIHATAN itu lebih bermakna...jika biji soya tu ambil masa 10 bulan untuk membesar, maka SHAKLEE nak yang biji berusia 10 bulan la..shaklee tak mau biji yang boleh membesar dalam masa sebulan tapi dengan cara SUNTIK HORMON!! Tak pasal-pasal hormon tu boleh masuk dalam aliran darah kita dan kacau hormon kita pulak..kita ni memang banyak dah makan benda suntuik-suntik ni..tengokla ayam kita tu je...cepat betul membiaknya demi memenuhi pasaran dan permintaan..sebab tu kita perlu ambil suppliment..niat makan ayam tu untuk dapatkan protein sources, tapi kalu dah matang sebelum waktu jawabnya protein pun tak cukup matang jadinya..aisshhh, kejap soya, kejap ayam,hihi..
 
 
Bila ada ibu-ibu hamil yang bertanya risau untuk ambil ESP ni sebab takut nanti kulit anak mereka jadi allergik dan sensitif, maka di sinilah bezanya soya GMO dengan NON GMO tu..lagi satu, soya shaklee ni tak dibilas dengan alkohol ye...so ianya HALAL...Mesti ada yang tanya..apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO...Haa.. ni yang ramai taktahu... mari saya nak tulis sini kenapa kene pilih produk NonGmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. tu mmg common laa kann..Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. so, make sure anda check label protein souces anda..jangan beli sebab murah semata-mata..
 
 
Rasa bertuah yang amat sebab dapat menikmati protin dari sumber soya yang berkualiti tinggi.. the best ever brand in the world.... No wonder la ESP ni selalu sold out dan ia menjadi hot item di kalangan customer2 saya.. customer2 rakan saya.. repeat oder yang sangat kerap dari ibu-ibu menyusu untuk pastikan susu mereka pekat dan anak pun cepat kenyang...ibu pun rasa cergas sepanjang hari..
ESP ni hootttt juga sbb ia membantu menjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.. ESP membantu menghilangkan parut jerawat di muka. ESP memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda..
 
 
 
Norayuney Ahmad
0192680649

Post a Comment

 
Top