Assalamualaikum wbt..

Bismillahirrahmanirrahim..

Ramai yang tertanya- tanya macam mana Meal shakes shaklee bisa membuatkan anak mereka yang tak suka makan berubah jadi nak makan?

Rasanya ramai yang tahu bahawa Meal shakes shaklee adalah Multivitamin dan multimineral dalam bentuk serbuk bancuhan untuk memudahkan anak- anak anda menikmatinya tanpa cerewet kan?

Ada beberapa mineral yang boleh merangsang selera makan anak anda yang memang tak minat nak makan ni..

1) Zinc :

Zinc berperanan untuk merangsang selera makan dengan cara meningkatkan kepekaan deria dan saraf terhadap rangsangan bau dan rasa.. bila deria kita peka, bau sedap sikit je masakan tu dah boleh naikkan selera nak makan tu..tapi..kalau kurang zinc dalam badan, agaknya kalau orang bau sedap masakan pun kita boleh jadi tak rasa apa-apa..hihi..

2) Vit B :

Kekurangan Vit B1 boleh menyebabkan kita kurang selera terhadap makanan..kesian kan..Pastikan dos Vit B 1 dalam diet kita dari 5-30 mg dan boleh up ke 300mg untuk bantu kita berselera terhadap makanan dan bantu mereka yang memang susah betul nak makan..ishishish..rugi-rugi duduk malaysia kalau gitu! makanan kat Malaysia ni memang sedap-sedap kata kawan oyun yang bermastautin kat Jepun! Memang dia merindui sangat-sangat makanan lazat kat Malaysia ni..hihi

Lagipun..Vit B juga bantu menukarkan glukos kepada tenaga....Bila aras glukos dah rendah, memang automatik otak akan rangsang suis kelaparan di otak anak...

3) Gam Acacia/arabic:

Haaaa...ni lagi satu bahan sampingan yang ada dalam Mealshakes shaklee yang bermanfaat untuk kesihatan usus anak anda..iaitu PREBIOTIK daripada Gam acacia yang merupakan makanan kepada PROBIOTIK bakteria baik yang ada dalam usus..

kalau usus kita sihat..in sha allah selera makan kita ok.. prebiotik ni pun bantu naikkan selera makan anak-anak tau...eh..bukan anak-anak je..mak mak..nenek nenek pun boleh..yang ada masalah kesihatan,yang baru lepas operate ke..memang digalakkan ambil lebih prebiotik ni untuk galakkan penyembuhan..

Probiotik dalam usus tu jugaklah yang bantu atasi sembelit di kalangan anak yang nak membesar...maka..bakteria probiotik tu, kita bagi makan prebiotik yang ada dalam mealshakes tu ye..supaya bakteria baik tu boleh tolong usus kita buat kerja dengan efisian..taklah stresss mak-mak tengok anak b**ak berdarah!

KENAPA YE BERIA-RIA NAK SURUH ANAK MAKAN?

Kalau anak tak mahu makan, mana nak datang nutrisi untuk bina tubuh? bina antibodi? bina semula tisu rosak?

maka..langkah pertama adalah rangsang selera makan anak tu dahulu...

1) Topup nutrisi dengan Mealshakes

2) mak-mak pun kena kreatif nak bagi anak makan dengan cara deko-deko ke makanan tu..hihi..

3) dengan cara masak sedap-sedap!!..

4) dengan cara makan beramai-ramai dan bersuap suapan!

yeaaaayyy! anak sihat, mak bahagia!


mahu meal shakes dengan harga promo?

hubungi,
puan ayuney
wasap 0192680649
fb Oyun Ayuney

Rujukan :

1) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/21846317/

2) http://www.livestrong.com/article/488651-vitamin-b-complex-and-weight-gain/#page=1

3) http://www.ukm.my/news/index.php/en/extras/758-ukms-research-into-gum-arabic-set-to-create-international-demand-for-it-.html

Post a Comment

 
Top