HAMA DAN HABUK PENYEBAB ASTHMA!

Tahukah anda yang anak asthma bukan semata-mata diserang hanya kerana faktor cuaca seperti hujan dan pemakanan sejuk-sejuk sahaja?

Ya, ia bergantung juga kepada faktor kebersihan persekitan tempat tinggal anak tersebut.

Ada anak yang mudah diserang ashtma apabila terdedah kepada persekitaran yang berhabuk, dan berhama. 

BAGAIMANA MAHU MENGELAK SERANGAN ASTHMA?


Kajian menunjukkan bahawa hama di BILIK TIDUR adalah lebih banyak berbanding di kawasan lain rumah. Maka untuk mengelak serangan asthma, mulakan dari bilik tidur!
1) Cuci cadar dan sarung bantal anak anda SETIAP MINGGU menggunakan AIR PANAS ! Suhu sekurang-kurangnya 60 degree celcius membantu memusnahkan hama-hama yang TERBENAM di dalam sarung cadar dan bantal.
Penggunaan bahan cuci set GET CLEAN SHAKLEE sangat-sangat digalakkan kerana ia BEBAS BAHAN KIMIA BERBAHAYA untuk anak anda!


2) Jemur tilam anak anda di bawah panas matahari terik setiap minggu.

3) Kurangkan sumber-sumber jenis bahan yang disukai hama seperti penggunaan karpet,  blinds, perabot sofa dan wool blankets di dalam bilik tidur.

4) Elakkan membela haiwan peliharaan! 

5) Paling penting, BERSIHKAN RUMAH anda setiap hari. Sediakan pengudaraan yang baik di dalam rumah anda dan spray bilik anda dengan spray pencuci home-made yang anda boleh sediakan sendiri sahaja!
Caranya mudah!
Campurkan 1 penutup kecil Basic H dan beberapa titis Softener Get Clean set shaklee dalam bekas spray Basic H..seperti gambar rajah di bawah!

Selain dari itu, anda juga boleh bersama-sama mengajak anak anda untuk bersama-sama membersihkan rumah menggunakan BASIC H yang organik dan selamat ini!
Naurah pun sama-sama membantu ibu! Sebab basic H ni selamat, maka ibu amata yakin dengannya!
rumah bau harum dan bersih dengan Basic H+SOftener!







=======================================================


BERMINAT UNTUK DAPATKAN PENCUCI SHAKLEE?

Hubungi,
NORAYUNEY BINTI AHMAD
Founder of MAI Legacy,
H/P: 0192680649
FB:Oyun Ayuney
PAGE: Eyman Ayuney Natureshoppe  
Pos SELURUH MALAYSIA !

Post a Comment

  1. CBD oil may reduce the risk of heart disease by alleviating hypertension (high blood pressure) in certain people, suggests a 2017 study in JCI Insight. https://royalcbd.com/product/cbd-gummies-10mg/

    ReplyDelete

 
Top