APA MANFAAT VITAMIN C UNTUK KECANTIKAN?

http://www.womenshealthmag.com/beauty/vitamin-c-benefits

 

Umumnya..ramaaaaiii dah tahu yang Vitamin C boleh cantikkan kulit, kan? tapi bagaimana? Dan bukan setakat kulit je sebenarnya tau.
Kita akan tengok satu per satu apa kebaikan vitamin C ni untuk kecantikan seluruh tubuh kita.
JOM!

1) AWET MUDA

Vit C adalah antioksida yang mencegah kerosakan sel kulit akibat pencemaran, pemakanan dan sinaran uv berlebihan. Maka, sel akan jadi lebih tahan lama dan matang.

2) RANGSANG PEMBENTUKAN KOLAGEN

Vit C membantu merangsang pembentukan kolagen yang menjadi 'gam' untuk menyusun struktur organ manusia. Hasilnya, kulit yang anjal dan kuat akan mencantikkan struktur kulit. Taklah gelebeh je kan? Lgipun, sesiapa yang nakkan kulit licin, memang wajib ambil Vit C!

3) MEMPERBAIKI PARUT LUKA JERAWAT

Vit C berperanan besar untuk membantu menyembuhkan luka-luka. Jika muka penuh dengan luka jerawat, maka vit C la yang bantu pulihkan dengan terhasilnya kolagen tadi.
TESTIMONI SET CANTIK SHAKLEE
TESTIMONI YANG AMBIL VITAMIN C!

4) MENGUATKAN STRUKTUR GUSI

Pernah alami gusi berdarah? Dulu saya memang kerap alaminya! Bila dah setahun konsistan dengan Vit C ni, perasan dah takde lagi gusi berdarah setiap kali gigit epal dan gosok gigi!

5) RANGSANG PEMBENTUKAN RAMBUT YANG SIHAT

 Vitamin C adalah salah satu nutrisi yang membantu menguatkan struktur rambut dan akar rambut! Maka ia sangat sesuai untuk mereka yang alami terlalu banyak keguguran rambut!

6) MUKA BERSERI DAN BERMAYA

Zat besi dalam makanan dibantu penyerapannya dengan bantuan Vit C ! Zat besi penting untuk mengangkut Oksigen dalam darah ke seluruh organ termasuk kulit. Kulit yang lancar aliran darahnya dan kaya dengan oksigen akan nampak lebih berseri dan bersinar!

7) RANGSANG PEMBENTUKAN KUKU

 Vitamin C membantu mengekalkan kesihatan kuku dengan menguatkan tisu penghubung di sekeliling kuku dan melancarkan aliran darah.

8) ATASI SUNBURN DAN KANSER KULIT

Vitamin C mampu menghalang radikal bebas daripada sinaran uv yang berlebihan  daripada merosakkan sel kulit daripada pembentukan sel kanser. Ia kaya dengan antioksida yang akan menentang radikal bebas tersebut!

9) ELAKKAN ULSER MULUT

Kalau muka je cantik, tapi selalu kena ulser mulut, tak best gak kan? haaa...vitamin C ni sangat-sangat membantu penyembuhan luka ulser mulut ni tau.. bukan ulser mulut je..ulser dalam perut yang membawa kepada gastrik tu pun!
10) KURANGKAN GATAL-GATAL /ECZEMA
Vitamin C berperanan dalam meningkatkan sistem imun kita! Ia bantu atasi masalah radang akibat alergik dan gatal-gatal dengan menguatkan sistem keimunan kita.

11) ATASI RESDUNG!
 Sape ada resdung? WAJIB ambil Vit C yang merupakan antihistamin semulajadi ni tau! Ia bantu kurangkan gatal, simptom resdung, bersin-bersin dan sebagainya..bayangkan, wanita cantik, tapi asyik bersin je dekat bus stop..orang nak mai dekat pun takut kan?



Bacaan lanjut yang menarik!
1) TIPS HILANGKAN JERAWAT
2) KEISTIMEWAAN SKIN CARE SET NUTRI WHITE SHAKLEE
3) KULIT CANTIK DAN PAYUDARA BESAR DENGAN ESP!




BERMINAT UNTUK DAPATKAN VITAMIN C SEMULAJADI UNTUK KECANTIKAN ?


Hubungi,
NORAYUNEY BINTI AHMAD
Founder of MAI Legacy,
H/P: 0192680649
FB:Oyun Ayuney
PAGE: Eyman Ayuney Natureshoppe  
Pos SELURUH MALAYSIA !

Post a Comment

 
Top