BAGAIMANA NAK ‘BUANG’ SEMUA JERAWAT NI?

hilangkan jerawat dengan shaklee
malu dengan jerawat anda?

Selain daripada penjagaan luaran, jerawat mesti dimulakan proses pembersihannya dari dalam. Ada 4 tips bagaimana nak bersihkan jerawat ni bermula dari dalam. Jom check!


1) Pengambilan Omega-3 & Omega-6

omega guard shaklee
sumber Omega!

 

Ada satu kajian menunjukkan bahawa pengambilan makanan yang mempunyai khasiat Omega-3 & Omega-6 mampu mengurangkan jerawat-jerawat yang menutupi seri wajah anda. Dalam kajian mengenai kuasa Omega-3 dan Omega-6 dalam menghilangkan jerawat , seramai 45 orang sampel kajian yang mempunyai jerawat yang banyak sehingga ke sederhana dikumpulkan untuk diberi suplimen yang mengandungi khasiat 2000mg Omega-3(DHA & EPA) dan 400mg Omega-6 (dari sumber minyak Borage) selama 10 minggu mendapati jerawat halus yang merah-merah tu dengan jerawat buta tu berkurangan  secara signifikan! Dalam kajian tu juga cakap yang pengambilan suplimen Omega-3 dan 6 tu tidak menghasilkan sebarang kesan sampingan (adverse effects). Kena baca tau kajian tu!

Dalam Shaklee, anda perlu seimbangkan pengambilan Omega Guard dan GLA COMPLEX yang merupakan produk yang kaya dengan khasiat Omega-3 dan Omega-6. Kalau nak ambil dari pemakanan, susah jugak kita nak determine berapa biji kacang badam yang kita nak makan, berapa sudu minyak zaitun yang kena ambil sebagai sumber Omega-6, berapa biji telur untuk dapatkan khasiat Omega-3. Makan lebih tak boleh, makan sikit pun takut tak berkesan, kang kita give up plak. Jadi, Shaklee mudahkan! Letak siap-siap Omega 3 dalam kapsul, dan anda boleh dah dapat khasiat tu secara semulajadi. TANPA RISAU!

Pengambilan Omega-3 yang juga bersifat anti-radang ni menyebabkan mereka yang berjerawat ni kurangla sikit gatal-gatal dan merah muka akibat radang jerawat tu. Sekaligus boleh elak tangan kita yang penuh bakteria ni daripada tergaru-garu dan bawa masuk bakteria masuk ke dalam lelahan luka jerawat tu. Kang jadi lagi teruk plak jerawat kita tu.
GLA COMPLEX

OMEGA GUARD

Omega-6 dalam GLA COMPLEX SHAKLEE akan membantu menyeimbangkan hormon dalam badan anda. Seperti yang anda tahu, hormon yang tidak seimbang juga boleh menyebabkan jerawat naik dengan meriahnya. Jadi, omega-6 ni bantu anda kurangkan jerawat dengan membantu menyeimbangkan hormon kita.


2) Kawal pengambilan gula dalam hidangan

Coklat yang sedap tapi kaya gula!

 

Cara kedua adalah dengan mengawal pengambilan gula dalam amalan pemakanan kita. Kandungan glukosa akan menyebabkan pengeluaran insulin yang boleh mengakibatkan berlakunya pertumbuhan jerawat pada kulit kita jika berlebihan. Bakteria pun suka sape-sape yang berdarah dan berkencing manis ni! Sedap kata dia!( okeh, lawak je!)..So..elakkan yer..minum air kosong banyak..jangan craving sangat makan manis-manis. Kalau nak elak craving manis-manis boleh cuba ambil Alfalfa Shaklee! Hihi



3) Mari detoks badan kita!

Bahan perisa, pewarna dan pengawet yang berlebihan daripada badan kita perlu dibersihkan. Gula yang berlebihan juga boleh kita detoks singkirkan. Pengambilan Herb Lax dan Alfalfa Shaklee membantu proses detoks ini. Kalau ada sesiapa yang selalu sembelit, memang toksin mudah keluar melalui jerawat! Ni gambar salah seorang customer downline oyun. Sebelum ambil apa-apa produk, memang oyun sajes kat dia untuk detoks dulu. Buang semua-semua toksin melalui najis dulu. Nampak beza kan?
tips hilangkan jerawat batu
testimoni Set jerawat shaklee



4) Kuatkan sistem imun kita

Bakteria yang dikenali dengan nama Propionibacterium acnes pula adalah salah satu bakteria yang biasa ditemui dalam sel kulit. Sumber makanannya ialah sebum dan sel-sel mati pada permukaan kulit. Orang yang berjerawat mempunyai Propionibacterium acnes yang lebih banyak berbanding dengan kulit orang yang tidak berjerawat. Untuk kurangkan serangan bakteria ni, mari kuatkan sistem imun kita dengan Zinc Com dan Vit C Shaklee. Bakteria takut, muka jadi bersih! Zinc Com tu pun , boleh bantu cepatkan pemulihan luka pada kulit tau (jerawat=luka pada kulit). Ni memang pendapat daripada seorang Pegawai Pembantu Perubatan (MA) hospital..Memang dia yang handle pesakit-pesakit yang kena di cuci lukanya.. 

baiki luka dengan shaklee
baiki luka dengan zinc com
Bacaan lanjut:
1) Macam mana nak hilangkan gatal resdung?
2) Macam mana nak buat scrub DIY untuk muka berjerawat?


MAHU DAPATKAN SUPLIMEN YANG BOLEH HILANGKAN JERAWAT?


Hubungi,
NORAYUNEY BINTI AHMAD
Founder of MAI Legacy,
H/P: 0192680649
FB:Oyun Ayuney
PAGE: Eyman Ayuney Natureshoppe  
Pos SELURUH MALAYSIA!

Post a Comment

 
Top