Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t..

Hari ni saja nak berkongsi tips nak melegakan menstrual pain a.k.a period pain a.k.a senggugut.. Hihi..jangan malu ye..sebab hampir kebanyakan wanita mengalaminya..

Antara beberapa tips untuk melegakan senggugut adalah..

1) meletakkan pad pemanas @ tungku di atas abdomen...mandi air panas pun boleh membantu melegakan...

2) ubah posisi baring anda..dalam keadaan mengiring, kaki anda dilipat sehingga lutut anda hampir bertemu dengan perut.. Atau, ada yang selesa dalam keadaan 'bersujud'

3) pengambilan suplimen seperti omega-3, vit E , zinc & kalsium membantu atasi muscle cramp ni..tapi perlulah istiqamah..bukan hari ni sakit, baru hari ni ambil suplimen...sbb suplimen bukan dadah penahan sakit..

4) pengambilan GLA juga membantu menstabilkan hormon..

5) anda juga dinasihati agar merujuk ke pakar untuk mengesahkan yang anda bebas dari penyakit seperti fibroid yang membawa simptom yang lebih kurang sama seperti senggugut..

6) melakukan senaman & aktiviti kecergasan tahap sederhana mampu 'melupakan' anda terhadap sakit anda seketika..aktiviti kecergasan juga membebaskan hormon serotonin yang boleh menyebabkan anda gembira..

Akhir kata..
Jangan risau..senggugut hanyalah simptom normal..bukan penyakit..saya sendiri mengamalkan pengambilan GLA COM SHAKLEE yanga membantu menstabilkan hormon dan juga berfungsi untuk KESUBURAN & KECANTIKAN kerana terdapatnya VIT E dalam 1 kapsul GLA COM itu...untuk bulan pertama pengambilan, masih mengalami senggugut..setelah.mengamalkan 3bulan, alhamdulillah senggugut itu tiada..

Berminat utk dapatkan suplimen shaklee??
Hubungi
Ayuney ahmad
0192680649

Post a Comment

 
Top