Bismillahirrahmanirrahim..
 
 

VITAMIN CANTIK, VITAMIN SUBUR ! 

Vitamin E memang dikenali sebagai Vitamin awet muda ni juga dikenali sebagai ViTAMIN CINTA tau! Sebab dia ada multifunction gak untuk KESUBURAN LELAKI. tapi hari ni oyun nak fokus kepada KECANTIKAN sahaja! Jom kita tengok Vit E shaklee ni..berkilau-kilau,hihi..
 
 
 
 
Istimewanya Vitamin E shaklee ni, ia boleh dimakan dan boleh dibuat scrub! SELAMAT DAN SEMULAJADI! Siap ada ekstrak biji-biji anggur lagi yang memang sangat bermanfaat untuk kulit muka..




MANFAAT VITAMIN E UNTUK KULIT MUKA

KULIT BERKEDUT

Kedutan boleh berpunca daripada kehilangan kolagen semulajadi dalam kulit, usia, kerosakan radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok dan penjagaan kulit yang tidak dipelihara.


Menurut buku "Healing with Vitamins: the Most Effective Vitamin and Mineral Treatments for Everyday Health Problems and Serious Disease,"Vitamin E mengelakkan pembentukan kedutan dengan menghalang kerosakan oleh radikal bebas. Ia merawat kedutan dengan menggalakkan penghasilan kolagen , tisu penghubung yang akan memastikan kulit sentiasa anjal, toing toing!! Vit E juga menggalakkan pertumbuhan sel kulit baharu dan meningkatkan kadar penggantian tisu rosak.


 Vitamin E juga menyebabkan kulit menjadi lembab semulajadi dan bertindak sebagai antioksida untuk memperbaiki kerosakan kulit. Tapi perlu diingatkan bahawa Vit E adalah pelembab yang sesuai digunakan waktu malam , ideal waktu untuk pemulihan & pemuliharaan kulit. Vitamin E ni tak sesuai sebagai pelembab siang sebab ia melekit .



PARUT WAJAH

Parut tisu yang dasyat biasanya datang daripada kebakaran, pembedahan dan luka lama. Vitamin E yang tulen membantu pemulihan parut dan mengelakkan parut menjadi makin teruk dengan menghalang tindakan radikal bebas. Bahayanya radikal bebas ni adalah ia mampu menghalang dan merencat proses pemulihan tisu.


Diane Irons, penulis "911 Beauty Secrets: an Emergency Guide to Looking Great at Every Age, Size and Budget," menerangkan antioksida yang kuat dalam vit E juga membantu penghasilan kolagen semulajadi yang memberikan keanjalan kepada kulit wajah yang mana ianya tiada dalam parut dalam kulit yang banyak radikal bebas.




JERAGAT

Jeragat biasanya disebabkan oleh faktor usia, radikal bebas dan sistem fungsi hati yang lemah.
Vitamin E sangat-sangat membantu menentang radikal bebas. Apabila minyak Vitamin E dikenakan ke atas kulit wajah, ia membantu mencerahkan dan melembutkan kulit yang kasar .



KUTIKEL


Minyak Vitamin E yang tulen membantu merawat kulit kering, tapak kaki kasar dan pecah dan juga kulit celah kuku yang sering menggelupas.
 


 
   
************************************************************************************



Hari ni oyun nak share 1 lagi  scrub yang oyun pernah buat..Dulu oyun banyak parut jerawat..So memang rajin berscrub Vit E untuk hilangkan parut jerawat tu..meh tengok 1 testimoni ni..nampak jelas berbeza kan?





Testimoni dr Puan Ainal Syifa

Ai nak share amazing result amalkan vitamin E..ai mkn n wt masker..this is 1weeks pya kesan..ai tgk cermin npk mcm xda perubahan tp bila ai wt pic before n after ni mmg hepi la tgk perubahan skin..


Ai tau pasti akn ada yg pkir the after pic tu ai guna app ke apa..up to them lah kan..yg penting my skin is getting better..

*cuba korg komen ckit apa perubahan yg korg nampak. .ai npk bykkkkk sgttt perubahan...


Gbar di snap dlm bilik yg sm xbkk lampu just guna flash hp yg sm. .
 
 


 Ouhhh..memang beza kan?jelessss tengok tak?



CARA-CARA UNTUK MEMBUAT SCRUB VITAMIN E:

1) Pecahkan kapsul vit E shaklee
2) sapu terus ke muka dan gosokkan di bahagian yang banyak parut dan blackheads
3) biarkan selama setengah jam
4) cuci muka dengan pencuci muka bersesuaian






JOM DAPATKAN VITAMIN UNTUK KECANTIKAN KULIT !




HUBUNGI SAYA,
NORAYUNEY BINTI AHMAD
SHAKLE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
SID 908891
H/P: 0192680649
FB: https://www.facebook.com/oyun.ayuney
PAGE: https://www.facebook.com/EymanAyuneyNatureshoppe





 

Post a Comment

 
Top