ALAMI BENGKAK SUSU YANG MENYAKITKAN?


Assalamualaikum wbt..

Dalam grup telegram kami, ada seorang adik(bekas students saya yang masih bujang) mengadu yang kakaknya yang baru bersalin dimasukkan ke wad kerana mengalami bengkak susu! Bengkak susu yang dialaminya BERNANAH dan nanah tersebut bercampur darah dan perlu dikeluarkan untuk mengelakkan jangkitan kuman ! ouhhhh memang ngeri bunyinya! Bengkak susu tu adalah yang tersakit di dunia rasanya...siapa yang pernah alami je tahu..


Maka, kami beramai-ramai memberi support dengan memberi cadangan apa yang patut dibuat oleh kakaknya. Alhamdulillah, dalam grup kami memang ramai hardcore breastfeeding yang amat concern dan sudi membantu. Itulah indahnya ukhuwwah. Dan itulah gunanya berjemaah.




TIPS ATASI BENGKAK SUSU

 

 

1) Tuam panas

ambil tuala dan rendam dengan air panas, tuam ke atas payudara. Bunyi macam sakit kan? Tapi itulah pelega sebenar. Air panas tu dah tak rasa sakit dah sebab bengkak susu tu lagi sakit!

2) Mandi air panas

Alirkan hot shower ke arah payudara anda. Biarkan ia mengalir dan mengendurkan salur-salur yang tersumbat tadi. Membuka salur agar alirannya lebih lancar.

3) Urut

Anda boleh urut secara perlahan-lahan. Ini dapat membantu pengaliran susu dengan lebih lancar dan turut melegakan sedikit ketegangan dan ketidakselesaan pada payu dara.
URUTAN ATASI BENGKAK SUSU

4) 'Menyikat' payudara

Lalukan sikat menghala ke puting susu. Ini juga bertujuan untuk melancarkan aliran susu.


5) Mengamalkan suplimen shaklee

-Lecithin
-Omega Guard

Printscreen di atas, diamalkan oleh salah seorang hardcore breastfeeding grup kami yang TIDAK MENJUAL SHAKLEE. Beliau hanyalah pengguna sahaja. Maka, bukanlah isu bias yang timbul di sini. Beliau HANYA BERKONGSI PENGALAMAN beliau sahaja.

Melalui artikel yang ditulis oleh Kellymom.com, tentang BAGAIMANA LECITHIN MEMBANTU ATASI MASALAH SALURAN SUSU TERSUMBAT, beliau menyatakan bahawa,

"The reason why lecithin may help resolve and prevent plugged ducts is not clear. Per Dr. Jack Newman, “It may do this by decreasing the viscosity (stickiness) of the milk by increasing the percentage of polyunsaturated fatty acids in the milk.” Lecithin is an emulsifier (used to keep fats/oils dispersed and in suspension): phospholipid molecules (such as lecithin) contain hydrophobic and hydrophilic elements; the hydrophobic portion has an affinity for fats and oils, and the hydrophilic portion has an affinity for water."

Lecithin bertindak sebagai  pemecah (emulsifier) yang mengurangkan kepejalan susu yang mengeras tadi. Maka ia akan membantu melancarkan aliran susu.
ATASI BENGKAK SUSU DENGAN LECITHIN

Manakala Omega Guard yang kaya dengan khasiat Omega-3 bersifat anti-radang yang membantu anda mengurangkan sakit bengkak susu. So sementara nak tunggu reda bengkak tu, eloklah telan 3 biji Omega Guard agar taklah sakit sakit sewaktu mengurut dan mengosongkan payudara tersebut.
KURANGKAN SAKIT BENGKAK SUSU DENGAN OMEGA



Bacaan lanjut:
1) Cara mengurangkan sakit bengkak pada payudara- Dr. Zubaidi
2) Omega-3 bersifat anti-radang 
3) Koleksi testimoni set berpantang shaklee
4) Koleksi testimoni set penyusuan shaklee
5) Payudara BESAR dan ANJAL setelah amalkan ESP SHAKLEE
6) Shaklee bantu atasi demam kuning/jaundis




ANDA MAHU KAMI BANTU?

HUBUNGI SAYA,
NORAYUNEY BINTI AHMAD
SHAKLE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
SID 908891
H/P: 0192680649
FB:Oyun Ayuney
PAGE:Eyman Ayuney Natureshoppe




Post a Comment

 
Top